Saturday, June 20, 2009

Cerita Nia


Tahun ni malas betul aku nak update blog nih. Walaupun berkepuk-kepuk cerita yang aku ada. Tapi hari ini aku rajinkan jari-jemariku ini untuk menaip tentang seseorang.

Siapa lagi kalau tak buah hatiku seorang tu, Hanania. Peperiksaan pertengahan tahun yang baru lepas result dah dapat. Memerhatikan cara dia study aku dah dapat agak dah apa keputusan yang dia akan perolehi. Last minute!. Seminggu nak exam baru terkial-kial. Aku pun satu jugak tahun ni rasa sibuk je dan kepenatan mungkin jugak disebabkan aku dah ada budak kecil Anis ni. So kalau selama ni aku memang menghabiskan masa bersama anakku mengulangkaji pelajaran, tapi tahun ni aku kononnya nak ajar dia berdikari. Tapi , biasalah budak tu. Belajar sambil tengok tv, sambil berbaring.Macam-macam aksi lagi la.

Hari Isnin lalu sebaik sahaja dia sampai ke rumah dia terus bersuara, "mama rotan la nia, nia rela kena rotan sebab result nia tak bagus". Hah! aku nak ketawa berdekah-dekah di situ tapi aku control je la.

"Rotan bukanlah cara penyelesaiannya ". Aku menjawab dan selepas itu mula lah khutbahku. Akhir sekali selepas mendengar khutbah aku, dia menjawab, "mama ni nia dah katakan rotan je lah tak payah nak berleter panjang-panjang". Heeee begitulah budak zaman sekarang. Lepas ni terpaksalah aku ikut cara lama. Belajar bersama Hanania!

1 comment:

sorfidia said...

laptop fauziah tengah scan virus
tak bole antar...
samsudin kirim salam