Monday, August 2, 2010

satu permulaan

Baru dapat menarik nafas lega dan kepala pun sedikit ringan. Setelah selesai presentation group dan tajuk untuk assingment individu pun dah dapat. Semalam seharian aku tidur dan lepak. Walaupun belum selesai ia hanyalah permulaan tetapi sekurang-kurangnya aku tak tension seperti minggu lepas, berhempas pulas menelaah buku, jurnal dan sebagainya untuk mendapatkan tajuk.
Mula-mula kalut juga mengenangkan group presentation tu. Yelah masing-masing jauh aku di Pahang, sorang lagi di Kuala Selangor dan sorang lagi full time di UKM. Mujur juga ada yahoo messenger. Malam-malam kami semua dah terpacak depan ym dan buat conference di situ. Kalu asyik nak call, huhuu kopak la aku, bukannya sekejap nak berbincang. So berfaedah betul ym tu untuk kami ni.

Setelah 12 tahun aku menjejakkan kaki semula ke Tun Sri Lanang. Pada mula aku agak kekok, sebab banyak perubahan berlaku dari segi sistem. Selamba je la bertanya adik-adik di situ bagaimana nak mendapatkan maklumat buku, meminjam dan sebagainya. Wah makin senang rupanya nak pinjam buku tak payah beratur-atur di kaunter, cukup ada no pin dan kita boleh uruskan pinjaman itu sendiri,masukkan bawah mesin scan aje.

No comments: