Friday, December 3, 2010

Nyanyian Tanjung Sepi

Ingatkan masa cuti begini aku ingin menulis sepuas-puasnya di blog ni. Tapi sangkaanku jauh meleset sebab cuti-cuti begini aku telah menjadi surirumah sepenuh masa. Semestinya kerja rumah tak habis-habis dan akhirnya aku kepenatan dan hilang mood untuk menjenguk ke sini.

Hari ini, aku ingin mencatatkan  tentang novel yang boleh kukatakan  dikhatamkan dengan keadaan 'terpaksa'. Hehe novel ini agak tebal.  Walaupun aku membacanya secara 'melompat-lompat' kerana rasa kurang sabar untuk mengetahui kesudahannya tetapi cerita ini telah menyebabkan aku menangis. Membaca novel ini membuatkan kita melihat dimensi lain tentang makna cinta dan pengorbanan. Menyedarkan kita makna kasih sayang sebenarnya. Tak mahu cerita panjang-panjang bagi yang berminat boleh membacanya sendiri. Memang best.

No comments: