Saturday, March 26, 2011

Bring More Worries

Setiap minggu aku berulang-alik ke Bangi, melalui lebuhraya Pantai Timur dan Karak.  Ada satu perkara yang amat menjengkelkan hati ketika memandu ini. Ya..sejak berulang alik ini aku menyampah tahap cipan terhadap kereta-kereta yang bernilai beratus-ratus K ini. Terutamanya kereta yang aku labelkan Bring More Women, Bring More Worries a dan mungkin Bring More Money.

Pemandu-pemandu kereta ini (yang aku jumpa ya), kebanyakannya buat jalan raya tu macam jalan dia, macam dia aje yang bayar cukai jalan. Hello..tahu la kereta awak tu mahal tapi tolong la reti hormatkan orang lain sikit ya. Dah la bawa kereta laju-laju, tahu nak memotong je. Huh, jatuh sangat ke martabat kalau terpaksa duduk di belakang kereta yang lebih kecil, ingat laluan kanan tu untuk kereta mahal je ke. Kadang-kadang pemandu kereta-kereta ini macam cacing kepanasan kalau jalan tengah jam, sekejap ke kanan, sekejap ke kiri, nak jugak potong kenderaan lain walaupun masa tu pergerakan kereta ibarat semut bawa gula. Seboleh mungkin pemandu-pemandu kereta ni nak jugak bergerak laju walau apa keadaan sekali pun. Kenderaan lain boleh je bersabar tak ada la ke kiri atau ke kanan macam cacing kepanasan. Kalau rasa nak smooth je perjalanan tu, tak nak share laluan dengan orang lain kali buat jalan sendiri atau tak pun pasang la apa-apa kat enjin tu supaya kereta tu terus terbang tak jejak jalan raya.

Sorry naik lori ya siapa-siapa yang memandu kereta ini yang perasan prestij sangat di jalan raya tiba-tiba sesat dan baca post ini. Ada la pengalaman yang terjadi pada aku , yang membuatkan aku perlu meluahkan di sini. Cuma nak ingatkan je la...segala yang kita miliki di dunia ni bukan hak mutlak kita, segalanya PINJAMAN. Huhuuu..ok la sebelum aku menceceh yang bukan-bukan meluahkan kemarahan ini baik aku stop.

4 comments:

Anonymous said...

B.M.W.................
Best Men Win.......
Bring More Women...
Bring More Worries..
Bring More Workshop..
Banyak Masuk Workshop..
Banyak Makan Wang...
Bas Mini Wilayah...hehehe...

hikayathati said...

hahaha....bas mini wilayah...tak sesuai la pulak.

Anonymous said...

salam kak..
saya kalau lalu karak
mata yang dah terpejam pun boleh ce3lik,
pnggang yang sakit dan punggung yang berbisa boleh hilang, he he ..kalah ubata tahan sakit
sebab? sebab macam apa yang akak cakap.
jangan kan karak,takat temerloh-chenor tu pun, ada juga kete2 besar atas hiway tu macam dia sorang bayar cukai...
sabor je lah kan kak
moga akak berjaya

yang benar
as x tj

hikayathati said...

Terima kasih as x tj, sudi dtg ke blog ni.